כניסה נכונה לים

כיצד להכנס בים גלי עם גלשן סאפ

אחד האתגרים העומדים בפני גולשים, בפרט המתחילים אך גם המנוסים הוא הכניסה לתוך ים גלי. על מנת לעבור את הגלים ולהגיע לנקודה שבה ניתן לגלוש. הדרך לעבור את השבירה אל נקודת המוצא לגלישה היא דרך לא קלה שדורשת ניסיון, טכניקה וקריאה נכונה של הים.

צעד ראשון היא למידה של הים- הגענו לים סוף סוף, אנחנו לא יכולים לחכות כבר להכנס ולהתחיל לגלוש. זה בדיוק הזמן להאט, לעמוד מול הים, ללמוד את הגלים שמגיעים. הגלים מגיעים בסטים, נוכל לראות פסים במים של גלים. כמות הגלים שמגיעים אחד אחר השני תלוי בחוזק הסוול, ככל שהסוול חזק יותר כך בסט יהיו יותר גלים שמגיעים לכיוונינו. חשוב להבין שבין סט לסט תהיה רגיעה וזה הזמן שלנו להכנס למים.

 

צילום: malka ninom

מומלץ לעמוד על החוף לצפות בשני סטים לפחות, למדוד את הזמן שיש בניהם כי זהו הזמן שיהיה לנו להכנס לים.

חשוב להכנס במרחק מהגולשים במים- רוב הגולשים יגלשו לימין או לשמאל. בדקו לאן רוב הגולשים מגיעים ונסו כמה שיותר להתרחק מהאזור אליהם הם מגיעים, גם אם הדרך תהיה ארוכה יותר היא גם תהיה בטוחה יותר ולא תסכן את הגולשים במים או עצמכם

להכנס במהירות למים- על מנת לעבור את השבירה כמה שיותר מהר מהגל האחרון בסט, הרימו את הסאפ כשהחלק הקדמי פונה לכיוון הגלים, אל תניחו אותו עד שתגיעו לעומק יחסי שיכסה את אמצע הירך. בשלב זה עלו על הסאפ והחלו לחתור כשאתם, עומדים, יושבים או שוכבים על הסאפ. המפתח הוא לחתור כמה שיותר מהר ולעבור את השבירה הכי מהר שאפשר. לעבור את הקצף של הגלים הרבה יותר קל מאשר את השבירה ולכן עלינו למהר ולעבור בזריזות את מקום השבירה של הגל.

לסיום- אל תאבדו את המומנטום, אם אתם עומדים מול קצף של גלים, אל תעמדו מבלי לעשות דבר. בין אם אתה עומדים או יושבים על הברכיים, חתרו הכי חזק שאתם יכולים.  יש לכם סיכוי טוב לעבור את הקצף של הגלים אם תעמדו ברגל ציר, תלחצו על הזנב, הכנסו את המשוט עמוק לתוך הקצף ונסו לעבור הלאה. גם אם לא תצליחו לעבור לפחות אתם והסאפ שלכם תיפלו לצד השני של הגל ותעברו אותו. במקרה ולא הצלחתם לעבור את הגל מהרו וטפסו על הסאפ, חיתרו מהר וחזק אפילו על הבטן. תשמרו על המומנטום עד שתצליחו לעבור את החלק הקשה.

טיפ אחרון – בכל חוף בארץ ובעולם יש את הזרמים שלו ואת הדרך האופטימלית לכניסה לנקודת השבירה.
בפעילות המועדון אנו לומדים לזהות את הזרמים כך שהכניסה לים תיהיה קלה ובטוחה.

גולשים וחותרים בהרצליה? מוזמנים לשפר את הטכניקה והיכולת בשיעורי הסאפ וגלישת הגלים במועדון שלנו בהרצליה.

רוצים לדעת עוד?
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!