RU
US

פעילות גופנית אחרי לידה

פעילות גופנית על סאפ אחרי לידה

הריון ולידה הם אחד הדברים המשפיעים ביותר על גופה ואישיותה של האישה. קורה שינוי עצום בגוף האישה במהלך ההריון וגם הלידה מביאה איתה אתגרים חדשים והתמודדיות פיזיות ונפשיות כאחד. הבטן של האם הולכת וגדלה במהלך ההריון עד שרגע לפני הלידה ישנה תחושה שאין לה יותר לאן להתרחב- העור מתוח מאוד, ישנה הצטברות גדולה של נוזלים,  עליה במשקל. לאחר הלידה ישנם סימפטומים שונים שבהם ניתן להבחין בהיחלשות של רצפת האגן, שרירי הבטן לא חזקים ולעיתים הגוף כולו לא מספיק חזק עקב חוסר בפעילות ספורטיבית שהייתה קשה יותר בזמן ההריון.

לאחר הלידה ישנה תשישות, לחץ, עומס גדול בגידול התינוק ונשים רבות לא מספיקות לטפל בעצמן ולחזק את הגוף. פעילות גופנית יכולה לעזור בהזרמת אנרגיה חדשה לגוף, חיזוק השרירים שיקלו על העומס הרב בנשיאת תינוק על הידיים כל היום ושיקום של השרירים שנפגעו בלידה.

 

פעילות ספורטיבית על סאפ למעשה מאגדת בתוכה את כל הנקודות החשובות שהיולדת צריכה לעבוד עליהן ולחזק אחרי הלידה-

1.שרירי רצפת האגן

שרירים אלו נמצאים בתחתית האגן וכוללים גם את שרירי הסוגרים (לשתן ולצואה). חשוב לחזק את השרירים האלה כדי למנוע דליפת שתן ו/או צניחה של איברי האגן (רחם, שלפוחית, רקטום) – עכשיו או בעתיד. העבודה על הסאפ מחזקת את שרירי רצפת האגן בצורה מעולה ומבלי לעשות תרגיל מיועד לכך. העבודה על שיווי המשקל, ההחזקה של הגוף על הסאפ מרחשת בצורה טובה יותר כאשר האישה מכווצת את שרירי רצפת האגן וכך מחזקת אותו.

  1. חיזוק נכון של שרירי הבטן

השרירים שחשוב ביותר לחזק אותם הם שרירי הבטן הרוחביים והאלכסוניים, המקיפים את הבטן התחתונה כמעין חגורה. השרירים האלה מייצבים את הגב התחתון ומונעים כאבי גב. עבודת החתירה ושמירה על האיזון על הסאפ למעשה מחזקת את שרירי הבטן. החתירה על הסאפ מתבצעת בשני הצדדים ובכך שומרת על עבודה על השרירים באופן מאוזן ואחיד. כמו כן שרירי הגב עובדים בתיאום מושלם עם המשלמים שלהם בבטן והחיזוק מתרחש בתיאום מופתי בין חלקי הגוף.

  1. תרגילי תנועתיות כלליים

כיוון שהטיפול בתינוק דורש מאמצים פיזיים לא קלים – חשוב לאפשר למפרקים ולרקמות של הגוף תנועה, חיזוק והתמתחות בכיוונים שונים. כמו כן חשוב לחזק את כל השרירים על מנת לחלק את העומס בצורה טובה ושווה על הגוף. על הסאפ החיזוק קורה מהצוואר, ידיים, בטן, ישבן ורגליים. אין שריר שאינו עובד ומתחזק. הגוף כולו נמצא בתנועה ובמאמץ. החיזוק יאפשר אחר כך התמודדות עם האתגריים הפיזים בצורה יותר קלה ונכונה.

לסיכום- הסאפ הוא שילוב של שקט, רוגע וזמן איכות לאם שזקוקה כל כך לרגע לעצמה תוך עבודה חשובה והכרחית על חיזוק ועיצוב הגוף לאחר הלידה. הפעילות בים למעשה הוא מקום מפלט חשוב והכרחי מהאינטנסביות שבגידול תינוק תוך פעילות ספורטיבית בריאה, מחזקת ומעצימה.

רוצים לדעת עוד?
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

שינוי גודל גופנים